UTV gaat over op een nieuw betaalsysteem in het paviljoen. Voortaan kun je ook met je KNLTB-pasje betalen. Met de overstap worden de nadelen van cash vermeden. Contante betalingen zijn immers vaak onhandig, tijdrovend (’s avonds afsluiten, bij de bank afstorten) én onveilig. De praktijk laat zien dat iedereen snel gewend zal zijn aan de nieuwe betaalwijze.
Binnen afzienbare tijd kun je bij UTV alleen nog maar met je pinpas of je KNLTB-pasje betalen. Contant kun je dan alleen nog betalen voor gebruik van de koffieautomaat en incidenteel bij een toernooi (het jeugdtoernooi en open toernooien).
Bij betalingen met het KNLTB-pasje hoeft het barpersoneel deze alleen door de lezer op de kassa te halen om een betaling te voldoen. Het spreekt voor zich dat er op het KNLTB-pasje eerst een saldo dient te zijn geladen (zie hierna).
Als je wilt, wordt per transactie een kassabonnetje opgemaakt, ter controle. Bovendien geeft de kassa het bedrag aan. Als er onvoldoende saldo op het pasje staat, kan de betaling omgezet worden in een pinbetaling. Alle barverkopen worden op de kassa aangeslagen en via het nieuwe systeem betaald.
Hoe activeer ik mijn KNLTB-pasje en kan ik er saldo op laden?
Je ontvangt binnenkort van Le Credit Sportif (LCS) een e-mail met daarin de inloggegevens (inlognaam en wachtwoord) om toegang te krijgen tot de website. Hiervoor wordt het door jou opgegeven e-mailadres gebruikt. Na het inloggen op www.lecredit.nl zijn onder de menuoptie ‘Instellingen’ en vervolgens ‘Mijn Gegevens’ gegevens te wijzigen. Verder kun je via deze site het saldo laden (zie hierna) of je pasje blokkeren. Het pasje kun je activeren door een saldo te storten. Dit kan op twee manieren:
1. Thuis via internet
Inloggen op www.lecredit.nl op de persoonlijke pagina, waarna via iDEAL het saldo kan worden opgeladen (minimaal € 30, -), met pinpas of creditcard.
2. In het clubhuis
Met je eigen bankpas (minimaal € 5, -).
Let op! Het saldo staat niet fysiek op het pasje! Bij verlies gaat het saldo dus niet verloren.
Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldoafboeking?
De betaling aan de bar dien je zelf altijd te controleren. Afwijkingen moet je direct bij de barmedewerker melden en afwikkelen. Je kunt dit zien op de kleine terminal bij de bar. Als er in de verrekening daarna een afwijking optreedt, kan een transactie nog gecorrigeerd worden door een mail te sturen naar: utvpaviljoen@gmail.com
Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer in deze gevallen het KNLTB-pasje zo snel mogelijk. Na het inloggen op www.lecredit.nl kies je voor de menuoptie ‘Blokkeren’. Nu is de pas geblokkeerd. Het saldo blijft gewoon op de server staan, maar snel blokkeren is wel van belang, omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van jouw pasje. Vervolgens kan er een standaardpasje aan je rekening worden gekoppeld. Hierdoor kun je, tot je in het nieuwe jaar een nieuw KNLTB-pasje krijgt, gewoon betalen met het reeds opgewaardeerde saldo.
Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een KNLTB-pasje aanvragen?
Nee, maar zij kunnen pinnen of het pasje van hun kind gebruiken.
Hoe werkt het bij een KNLTB-pasje voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldo van het KNLTB-pasje van hun kind zelf te beheren. Hiermee kunnen de uitgaven gelimiteerd worden. De meest eenvoudige manier om saldo op te laden voor de kinderen is het storten van saldo bij het clubhuis.
Kan ik met mijn KNLTB-pasje bij andere verenigingen betalen?
Nee, het KNLTB-pasje is voor exclusief gebruik bij UTV.
Kan het saldo van mijn pasje worden teruggestort?
Ja. Een saldo op het KNLTB-pasje kan (bij beëindiging van het lidmaatschap) worden teruggeboekt. Stuur hiervoor een e-mail naar utvpaviljoen@gmail.com